Algemene Voorwaarden

Algemene voorwaarden Samenwerken met resultaat

Wij, Anja Hagendoorn en Nicoline Beck leren je graag prettig samen te werken met resultaat. Wij maken zichtbaar waar het écht om gaat, omdat je elkaar dan beter begrijpt en beter communiceert. 

In deze algemene voorwaarden lees je de regels die gelden voor het gebruik van ons aanbod. We leggen uit wat de specifieke regels zijn, bijvoorbeeld bij een opdrachtverlening. Verder lees je welke regels er gelden bij onze dienstverlening. Bijvoorbeeld wat je van ons kunt verwachten, aansprakelijkheid en het gebruik van materiaal.

Lees de voorwaarden goed door. Heb je vragen? Stel ze gerust via: info@samenwerkenmetresultaat.nl.

1. Wie is wie?

Als je in deze verklaring jij, je of jou(w) leest, bedoelen we jou als opdrachtgever.

Lees je we, ons, of onze, dan bedoelen we Samenwerken met resultaat, de samenwerking van VONK voor je leefomgeving (kvknr: 66003784) en Beck to the people (kvknr: 82865922).

2. Wanneer gelden deze algemene voorwaarden?

Deze regels horen bij de aanbiedingen, offertes en overeenkomsten die we uitbrengen. Ook zijn ze van toepassing op eventueel door ons in het kader van een opdracht ingehuurde derden. 

We werken op basis van deze algemene voorwaarden. We verwerpen jouw inkoopvoorwaarden. Als we wel op basis van jouw inkoopvoorwaarden werken, komen we dat schriftelijk overeen. Als we afwijken van onze voorwaarden, zijn de nieuwe afspraken pas geldig als we ze schriftelijk hebben vastgelegd en ondertekend. Dit kan per mail. Is een onderdeel van deze algemene voorwaarden niet meer geldig, bijvoorbeeld doordat de wet is veranderd of doordat dit onderdeel is vernietigd, dan blijft de rest van de voorwaarden wel geldig. Als er een situatie ontstaat die niet in deze voorwaarden is geregeld, dan beoordelen we die in de geest van deze voorwaarden. 

Specifieke regels

Ontwerpen, organiseren en begeleiden van samenwerkingstrajecten

1. Hoe komen we tot een opdracht?

Op basis van een of meerdere gesprekken over jouw wensen en ons aanbod sturen we je een vrijblijvende offerte. In de offerte leggen we ook de startdatum en doorlooptijd van de werkzaamheden vast. 

Na het versturen van de offerte blijft ons aanbod twee weken geldig.

2. Wanneer is de opdracht rond?

Na ondertekening voor akkoord van de offerte door jou is de opdracht tot stand gekomen. We sturen je de facturen volgens de in de offerte gemaakte afspraken. De betalingstermijn is 14 dagen.

3. Hoe wordt de prijs bepaald?

We hanteren een uurtarief en vermenigvuldigen dat met het aantal uren dat we voor uitvoering van de offerte denken nodig te hebben. Wanneer dat van toepassing is, delen we de opdracht in in een aantal stappen of onderdelen, waarvoor we de prijs bepalen op de hierboven beschreven manier. De som hiervan vormt het totaalbedrag van de opdracht. 

Een samengestelde opdracht voeren we als gehele opdracht uit. 

De in de offerte genoemde prijzen zijn exclusief BTW en andere kosten die we voor de opdracht maken, tenzij we in de offerte iets anders aangeven. 

Workshop of training in company

1. Hoe komen we tot een opdracht?

Op basis van een gesprek over jouw wensen en ons aanbod sturen we je een offerte. Ook leggen we een optie voor een datum vast. Na het versturen van de offerte houden we dit twee weken voor je gereserveerd.

2. Wanneer is de opdracht rond?

Na akkoord en ontvangst van de factuurgegevens leggen we de datum definitief vast. Door onze bevestiging van de datum is de opdracht tot stand gekomen. We sturen je vooraf een rekening voor 50% van de kosten. Na afloop van de workshop of training ontvang je een factuur voor de overige kosten (dit kan meer zijn, zie onder punt 3). De betalingstermijn is 30 dagen.

3. Hoe wordt de prijs bepaald?

Er geldt altijd een minimumprijs. Deze vermelden we in onze offerte en is gebaseerd op minimaal 6 deelnemers. Als er meer mensen deelnemen aan de workshop of training dan je hebt aangegeven, brengen we dat in rekening. Tot uiterlijk 2 weken van tevoren kun je het aantal deelnemers doorgeven. Dit aantal brengen we in rekening. Mocht het aantal minder zijn dan 6 dan brengen we 6 deelnemers in rekening.

4.  Kunnen we de workshop annuleren of verzetten?

Ja, dat kan, tot uiterlijk 2 weken van tevoren. Dat is kosteloos. Verzet of annuleer je de workshop binnen twee weken voor de start, dan brengen we € 250 (ex btw) administratiekosten in rekening.

Algemene regels

1. Wat kun je van ons verwachten? Wat verwachten we van jou?

We doen onze uiterste best om ervoor te zorgen dat onze werkzaamheden van die kwaliteit zijn, die je van ons verwacht, maar we kunnen geen resultaten garanderen. Het succes van onze aanpak is namelijk mede afhankelijk van de actieve inbreng en deelname van (de betrokken medewerkers van) de opdrachtgever.

Soms moeten wij werkzaamheden uitstellen, bijvoorbeeld omdat er sprake is van overmacht. Denk aan ziekte of extreme weersomstandigheden. Dan ontvang je zo spoedig mogelijk bericht. We overleggen met jou over een passende oplossing.

Wanneer we informatie of gegevens nodig hebben voor het uitvoeren van de opdracht, zorg je ervoor dat we deze op tijd krijgen. 

Soms blijkt tijdens het uitvoeren van de opdracht dat het nodig is om de in de offerte gemaakte afspraken aan te passen. Daarover gaan we op tijd met elkaar in gesprek. We passen de opdracht aan op een manier waarover we het beiden eens zijn. Nieuwe afspraken over de gewijzigde inhoud en prijs bevestigen we schriftelijk, dat kan via e-mail. 

Alleen in het geval dat uitvoering van de opdracht met goede redenen onmogelijk is geworden door jou of door ons, kan de overeenkomst – in goed overleg – tussentijds ontbonden worden. We sturen dan een factuur voor de tot dat moment verrichte werkzaamheden. Soms is het mogelijk om de nog uit te voeren werkzaamheden aan derden over te dragen. Wij zorgen dan voor een goede overdracht. De eventuele extra kosten hiervoor brengen we bij jou in rekening als de aanleiding voor het ontbinden bij jou ligt. 

2. Wat te doen als je ontevreden bent of als we een (dreigend) conflict hebben?

We doen ons uiterste best om ons werk naar tevredenheid uit te voeren. Heel soms komt het voor dat er toch iets mis gaat. Ben je daar ontevreden over, dan horen we dat graag zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk 14 dagen na de gebeurtenis. Stuur dan een bericht naar info@samenwerkenmetresultaat.nl. We reageren zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk na 14 dagen, en zoeken samen met je naar een oplossing. Lukt het echt niet om er samen uit te komen, dan leg je ons geschil voor aan de rechter in Arnhem. Hiervoor geldt het Nederlandse recht.

Wil je ons voor schade aansprakelijk stellen? Stuur ons dan een brief of e-mail (een ingebrekestelling). Daarin geef je aan met voldoende voorbeelden en redenen, waarvoor je ons precies aansprakelijk stelt. Ook geef je ons een redelijke termijn om op de brief te reageren of een oplossing te zoeken.

Als we aansprakelijk zijn dan is dit beperkt tot maximaal het factuurbedrag van de opdracht. Valt de aansprakelijkheid onder onze verzekering? Dan blijft dit beperkt tot het bedrag dat onze verzekeraar hiervoor uitkeert.

Wij zijn nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, verminderde goodwill of schade door bedrijfsstagnatie.

Bovenstaande beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet als wij zelf de schade veroorzaken door opzet of roekeloosheid.

3. Wat mag je doen met de door ons ontwikkelde materialen?

Op de door ons ontwikkelde materialen (presentatie, handouts of templates en overige materialen) hebben we het intellectueel eigendomsrecht. Je mag deze materialen voor jezelf gebruiken. Het is niet toegestaan om deze materialen of delen ervan te gebruiken in een eigen (interne) opleiding of de inhoud ervan op een andere manier te delen. Wil je dit toch doen? Vraag dan altijd vooraf toestemming aan ons.